Five Star Experience | +381 60 65 65 543; +381 64 147 88 24

office@fse.rs

Blog

ZAŠTO JE VAŽAN TRENING OSOBLJA?

Piše: dr Snježana Gagić, konsultant i trener Five Star Experience Osnova restoranskog biznisa je, kao i svakog drugog, stvaranje profita. Postavlja se pitanje kako do njega doći u tržišnim uslovima u kojima gosti postaju sve kritičniji, a konkurencija sve brojnija. Odgovor je jednostavan – pravi ljudi na pravom mestu, ili još konkretnije dobro trenirani, edukovani ljudi.…

više

DA LI STE SPREMNI DA BUDETE KONOBAR (II DEO)

U prethodnom tekstu je bilo reči o poželjnim osobinama konobara. U ovom delu će se naglasiti značaj znanja i ličnih osobina koje treba da ima uslužno osoblje u restoranu, a to su: znanje u vezi sa principima i procesima vezanim za pružanje usluge-procena potreba gosta, pridržavanje standarda kvaliteta pri pružanju usluge i ocena zadovoljstva gosta; znanje…

više

DA LI STE SPREMNI DA BUDETE KONOBAR? (I DEO)

Zapošljavanje kvalifikovanog uslužnog osoblja je postao izazov sa kojim se suočavaju ugostitelji u celom regionu. U nastavku teksta će biti reči o poželjnim osobinama osoba koje se opredele da rade na poziciji konobara. Uslužna orijentacija – aktivno pronalaženje načina da se pomogne ljudima. Aktivno slušanje – davanje pažnje drugom dok priča, shvatanje izrečenog, adekvatno postavljanje…

više

MENADŽERSKI IZAZOVI U RESTORANU

Generalno posmatrano menadžeri restorana se suočavaju sa problemima u vezi sa jelovnikom, gostima i osobljem. Svaki od ovih problema ima drugčije rešenje i zahteva poseban pristup. Ako se ne radi na uklanjanju nedostataka u ovim segmentima poslovanja postoji realna opasnost da se uđe u krug onih 60% koji stavljaju katanac već u prvoj godini poslovanja.…

više

KARAKTERISTIKE I SPOSOBNOSTI USLUŽNOG OSOBLJA (III DEO)

Lojalnost zaposlenih je veoma važan faktor u postizanju konstantnog kvaliteta u svakom ugostiteljskom objektu koji pravi dugoročne ciljeve. Radna mesta u ugostiteljstvu zahtevaju određene veštine koje se ne stiču brzo i jednostavno pa je time potreba za lojalnim zaposlenima izraženija. Lojalan radnik je zadovoljan radnik. Meriot je rekao: „Brinite o vašim zaposlenima i oni će…

više

ZADOVOLJAVANJE POTREBA GOSTIJU I

Dobar glas daleko se čuje, a loš još dalje. Zadovoljstvo gostiju je emocionalan odgovor gosta koji nastaje poređenjem očekivanja formiranih pre dolaska u ugostiteljski objekta i doživljene usluge. Postoji jasna veza između zadovoljnih gostiju i povećanog prihoda. Ukoliko su gosti zadovoljni, osećaju se opuštenije, verovatno je da će se vratiti opet i potrošiti još više…

više

UTICAJ TANINA U VINU NA ODABIR JELA

Tanini su materije koje pripadaju grupi fenolnih jedinjenja i kod grožđa se nalaze u pokožici, semenu i peteljci. Pored antocijana i tanini utiču na boju, njen intenzitet i organoleptička svojstva crvenih vina. Količina tanina zavisi od vrste grožđa, dužine maceracije, dužine odležavanja u bačvama i starosti vina. Crvena vina dobijena iz grožđa koja imaju deblju…

više

SUGESTIVNA PRODAJA II

Već je bilo reči o sugestivnoj prodaji. S obzirom da je ova veština ono što značajno diferencira dobrog konobara od onih koji samo nose tacnu posvetićemo joj još malo pažnje. Sugestivna prodaja podrazumeva ponudu celog asortimana proizvoda iz sredstava ponude (jelovnika, vinske karte, karte pića, karte poslastica itd.) u cilju povećanja potrošnje gosta. Da bi…

više

ZADOVOLJAVANJE POTREBA GOSTIJU II

Brojni su razlozi koji mogu da naljute gosta koji će nakon toga širiti negativnu propagandu. U restoranu koji ima klijentelu sa prosečnim primanjima, nije preporučljivo naplaćivati kuver koji nije naveden u jelovniku, jer će gosti dobivši uvećan račun samo zato što su koristili pribor i hleb, doživeti to kao prevaru i uzvratiti nelojalnošću. U ovakvim…

više

LJUTI GOSTI

Pre dva dana mi je stigao upit od jednog mladog gospodina. Pitao je šta reći gostu koji dođe do šanka i kaže “ Ovo nema smisla, čekamo već 20 minuta!” U tom momentu je bila velika gužva u lokalu jer je završen koncert nakon koga su posetioci došli i popunili obližnje ugostiteljske objekte. Zanlimalo ga…

više
1 3 4 5 6 7