Five Star Experience | +381 60 65 65 543; +381 64 147 88 24

office@fse.rs

Blog

VRSTE GOSTIJU

Neki su na stranici Ugostiteljstvo napisali da bi trebalo izdati priručnik za goste koji će opisati kako treba da se ponašaju u ugostiteljskom objektu. S obzirom da jedina osoba koju možemo menjati smo mi sami sledeći tekst je napisan sa ciljem da pomogne ugostiteljima da prepoznaju tip gostiju koje služe i da se shodno tome…

više

KO SU MENADŽERI U RESTORANU?

Restoranski menadžeri vode računa o celokupnom poslovanju. Njihova odgovornost podrazumeva maksimiziranje profita, efikasno rukovođenje timom, raspored, nagrađivanje i obuku zaposlenih, kontinuirani napredak, brigu o sprovođenju standarda kvaliteta, razvoj ponude u skladu sa tržišnim zahtevima, brigu o celokupnoj usluzi i održavanju dobre reputacije. Oni moraju koordinisati različite aktivnosti u zavisnosti od tipa i veličine restorana. U…

više

NAJČEŠĆE GREŠKE NA JELOVNIKU

Dobro osmišljen i organizovan jelovnik je značajno marketinško sredstvo svakog restorana. Način na koji su jela ispisana, prezentovana gostu, odnosno opisana utiče na prvi utisak, ali i na potrošnju gosta. Veoma je važno da restoran ima u ponudu sve što je naznačeno u jelovniku. Ukoliko su neka jela sezonska potrebno je to naglasiti. Opis jela…

više

LEDENO VINO

Ledeno vino se uglavnom proizvodi u hladnijiim regijama poput Nemačke, Austrije ili Kanade, mada neki od proizvođača koriste i veštačko smrzavanje grožđa pa geografska odrednica i ne igra neku ulogu. Grožđe se uglavnom bere u ranim jutarnjim satima u vreme jakog mraza (-7 stepeni C), potom se prilikom presovanja izdvaja koncentrisani grožđani sok izuzetno bogat…

više

USLUŽIVANJE BELIH VINA

Kada je gost spreman potrebno je uzeti porudžbinu. Ukoliko gost ne može da se odluči somelije ili konobar treba da se nađe gostu na usluzi i objektivno predstavi preporučena vina iz ponude. Nikako se ne preporučuje opis vina u skladu sa ličnim preferencijama, što nije redak slučaj u praksi. Dakle, preporuka može da izgleda ovako:…

više

USLUŽIVANJE CRVENIH VINA

Crvena vina se ne hlade, već se drže u prostorijama gde temperatura odgovara temperaturi vina pri serviranju. Ukoliko je skladišna temperatura niža u odnosu na temperaturu serviranja potrebno je pre servisa uraditi šambriranje, odnosno zagrevanje vina. Najbolji način zagrevanja je iznošenje vina iz podruma u prostoriju gde će se servis izvršiti kako bi vremenom zagrejalo…

više

TEMPERATURA SLUŽENJA VINA

Jedno od najznačajnijih pravila koja treba ispoštovati pri usluživanju vina je svakako serviranje na adekvatnoj temperaturi. Ukoliko se vino servira na neodgovarajućoj temperaturi postoji velika opasnost da se prekriju njegove vrline i da se doživljaj naruši. S obzirom na razlike kod vina po boji, sadržaju alkohola, kiselina, ekstrakta, šećera i tanina, po mirisu i ukusu,…

više

ZNAČAJ LOKACIJE ZA POSLOVANJE RESTORANA

Postoje dva glavna pitanja na koja svaki budući vlasnik restorana želi da zna odgovor. Koju vrstu restorana treba da otvorim? Gde da ga otvorim? Na prvo pitanje se često dobije odgovor završetkom studije izvodljivosti, dok tačan odgovor na drugo pitanje razlikuje one koji su opstali od onih koji u tome nisu uspeli. Vlasnik ili investitor…

više

NAZIV RESTORANA

Naziv restorana može da ukaže o kakvoj je kuhinji reč (domaća, mediteranska, kineska, italijanska itd.), da se veže za mesto, vlasnika ili jednostavno da bude igra reči. Veoma je važno pri odabiru naziva voditi računa da ime bude lako pamtljivo i da ne bude stranih naziva. Ako se odabere neki strani naziv korišćene reči treba…

više

NABAVKA HRANE I PIĆA

Da ne bi došlo do dupliranja nabavki, pojave grešaka, ugovaranja dugih i kratkih rokova isporuke i krađe važno je utvrditi ko je zadužen za nabavku. Bitno je definisati ko piše trebovanje, na osnovu čega, a ko realizuje nabavku, odnosno distribuciju. Osoblje zaduženo za nabavku (najčešće šef kuhinje) nije odgovorno samo za kupovinu, već i za…

više
1 3 4 5 6