Five Star Experience | +381 60 65 65 543; +381 64 147 88 24

office@fse.rs

Blog

KARAKTERISTIKE I SPOSOBNOSTI USLUŽNOG OSOBLJA (I DEO)

Tačnost je veoma važna u svakom poslu i svakom odnosu. Ukoliko radnik kasni na posao time ostavlja utisak neodgovorne osobe koja ne poštuje nadređene, kolege, a ni goste. Dobar ugostiteljski radnik treba da bude informisan u vezi sa dešavanjima u oblasti u kojoj posluje ugostiteljski objekat (gradu, planini, primorskom mestu itd.) kako bi mogao gostu…

više

SOUS VIDE

Sous vide je francuska fraza prihvaćena u ugostiteljstvu koja se često prevodi kao „u vakumu“ i zaista često (ali ne uvek) se vrši uklanjanje vazduha iz kese pre toplotne obrade različitin namirnica što dovodi do boljih rezultata u pogledu kvaliteta namirnica, po čemu je ovaj metod i dobio naziv. Glavna odlika toplotne obrade namirnica sous…

više

KARAKTERISTIKE I SPOSOBNOSTI USLUŽNOG OSOBLJA (II DEO)

Dobra memorija je veoma važna kako zbog prepoznavanja lika gostiju, njihovih imena tako i zbog pamćenja porudžbine, specijalnih zahteva, redosleda sedenja itd. Ova karakteristika se pozitivno ispoljava i kod pamćenja specifičnih porudžbina stalnih gostiju kako oni ne bi svaki put morali da naglašavaju da žele drugi prilog, kafu sa veoma malo mleka, bez kofeina i…

više

VRSTE GOSTIJU

Neki su na stranici Ugostiteljstvo napisali da bi trebalo izdati priručnik za goste koji će opisati kako treba da se ponašaju u ugostiteljskom objektu. S obzirom da jedina osoba koju možemo menjati smo mi sami sledeći tekst je napisan sa ciljem da pomogne ugostiteljima da prepoznaju tip gostiju koje služe i da se shodno tome…

više

KO SU MENADŽERI U RESTORANU?

Restoranski menadžeri vode računa o celokupnom poslovanju. Njihova odgovornost podrazumeva maksimiziranje profita, efikasno rukovođenje timom, raspored, nagrađivanje i obuku zaposlenih, kontinuirani napredak, brigu o sprovođenju standarda kvaliteta, razvoj ponude u skladu sa tržišnim zahtevima, brigu o celokupnoj usluzi i održavanju dobre reputacije. Oni moraju koordinisati različite aktivnosti u zavisnosti od tipa i veličine restorana. U…

više

NAJČEŠĆE GREŠKE NA JELOVNIKU

Dobro osmišljen i organizovan jelovnik je značajno marketinško sredstvo svakog restorana. Način na koji su jela ispisana, prezentovana gostu, odnosno opisana utiče na prvi utisak, ali i na potrošnju gosta. Veoma je važno da restoran ima u ponudu sve što je naznačeno u jelovniku. Ukoliko su neka jela sezonska potrebno je to naglasiti. Opis jela…

više

LEDENO VINO

Ledeno vino se uglavnom proizvodi u hladnijiim regijama poput Nemačke, Austrije ili Kanade, mada neki od proizvođača koriste i veštačko smrzavanje grožđa pa geografska odrednica i ne igra neku ulogu. Grožđe se uglavnom bere u ranim jutarnjim satima u vreme jakog mraza (-7 stepeni C), potom se prilikom presovanja izdvaja koncentrisani grožđani sok izuzetno bogat…

više

USLUŽIVANJE BELIH VINA

Kada je gost spreman potrebno je uzeti porudžbinu. Ukoliko gost ne može da se odluči somelije ili konobar treba da se nađe gostu na usluzi i objektivno predstavi preporučena vina iz ponude. Nikako se ne preporučuje opis vina u skladu sa ličnim preferencijama, što nije redak slučaj u praksi. Dakle, preporuka može da izgleda ovako:…

više

USLUŽIVANJE CRVENIH VINA

Crvena vina se ne hlade, već se drže u prostorijama gde temperatura odgovara temperaturi vina pri serviranju. Ukoliko je skladišna temperatura niža u odnosu na temperaturu serviranja potrebno je pre servisa uraditi šambriranje, odnosno zagrevanje vina. Najbolji način zagrevanja je iznošenje vina iz podruma u prostoriju gde će se servis izvršiti kako bi vremenom zagrejalo…

više
1 4 5 6 7