LOKALNO GAJENE NAMIRNICE – TREND KOJI OPSTAJE

Snježana Gagić
05.20.2017

LOKALNO GAJENE NAMIRNICE – TREND KOJI OPSTAJE

Gosti i dalje pokazuju veliki interes za poreklo hrane. Lokalno gajene namirnice su poželjne na ugostiteljskoj trpezi iz više razloga: svežije su, bolji im je ukus i nutritivni sastav, a potrošnjom ovih namirnica se podržava i lokalna ekonomija.

Ponuda jela od lokalno gajenih namirnica ima dobar marketinški efekat jer se gosti nikad ne žale na ovakva jela. Ponuda je raznovrsnija jer se jelovnik menja promenom dostupnosti namirnica, odnosno promenom sezone. Lokalno gajene namirnice po pravilu nisu skupe ili bar skuplje u odnosu na uvozne, a znatno su kvalitetnije. U ovu grupu namirnica ne spada samo voće i povrće. Lokalno gajena mogu biti i riba, goveda, svinje ili pernate životinje, med, mlečni proizvodi itd. Čak i hleb se može promovisati na ovaj način ukoliko je proizveden od brašna koje je dobijeno od lokalnih useva.

Upotreba ovih namirnica ima pozitivan uticaj na lokalni razvoj, razvoj lokalne zajednice, kao i na razvoj malih poljoprivrednih gazdinstava.