Five Star Experience | +381 60 65 65 543; +381 64 147 88 24

office@fse.rs

KARAKTERISTIKE I SPOSOBNOSTI USLUŽNOG OSOBLJA (I DEO)

KARAKTERISTIKE I SPOSOBNOSTI USLUŽNOG OSOBLJA (I DEO)

Tačnost je veoma važna u svakom poslu i svakom odnosu. Ukoliko radnik kasni na posao time ostavlja utisak neodgovorne osobe koja ne poštuje nadređene, kolege, a ni goste.

Dobar ugostiteljski radnik treba da bude informisan u vezi sa dešavanjima u oblasti u kojoj posluje ugostiteljski objekat (gradu, planini, primorskom mestu itd.) kako bi mogao gostu da pruži neophodne informaciju u vezi sa mestima za zabavu, kupovinu, administrativne poslove itd.

Zbog zahtevnosti posla konobari treba da budu telesno zdrave i psihički stabilne osobe. Rad sa ljudima se ubraja u psihički teške poslove, što je karakteristika svih uslužnih delatnosti. Obzirom da konobari nikada ne treba da ulaze u verbalni sukob sa gostima od njih se zahteva visok stepen samokontrole. Kod nekih ljudi rad sa ljudima uliva osećaj nesigurnosti pa takve osobe ne bi trebale da biraju konobarsko zanimanje. Zaposleni nikada ne bi trebali pričati sa gostima o svojim ličnim problemima i neprikladnim temama ili se raspravljati sa gostima.

Od ugostiteljskih radnika se zahteva i taktičnost. Taktičnost je umetnost govorenja i činjenja pravih stvari, korišćenjem pravih reči u pravo vreme. Ona se vidi kao intuitivni osećaj kojim se određuje šta učiniti ili reći u cilju održavanja dobrog odnosa sa gostima i izbegavanja eventualnih nesuglasica. Taktično ponašanje može biti oslovljavanje gostiju sa imenom, korišćenje diplomatije u neprijatnim situacijama i sl. Biti taktičan znači i vladati situacijom tako da se nikom od učesnika ne povredi sujeta.

Ljubaznost u ugostiteljstvu znači postavljanje potreba gostiju iznad sopstvenih. Poštovanje prema drugima i volja da se izađe u susret gostima je ključ uspeha svakog ugostiteljskog radnika. Ljubaznost treba da je prirodna, iskazana kroz reči i dela.

Dovoljno sna, adekvatna ishrana i redovne fizičke aktivnosti su neophodne kako bi uslužno osoblje bilo sposobno da se nosi sa pritiskom i stresom na poslu.

Iskrenost i poštenje su takođe poželjne osobine. Ukoliko je napravljen neki propust prilikom pružanja usluge treba priznati i nastojati da se što pre ispravi greška. Obzirom da rukuju sa skupocenom opremom, ali i da su u kontaktu sa novcem od njih se zahteva i moralna odgovornost.

Više o ovoj i mnogim drugim temama možete naći u knjizi “Servis hrane i pića”.

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *