NAJČEŠĆE GREŠKE NA JELOVNIKU

Snježana Gagić
05.21.2017

NAJČEŠĆE GREŠKE NA JELOVNIKU

Dobro osmišljen i organizovan jelovnik je značajno marketinško sredstvo svakog restorana. Način na koji su jela ispisana, prezentovana gostu, odnosno opisana utiče na prvi utisak, ali i na potrošnju gosta.

Veoma je važno da restoran ima u ponudu sve što je naznačeno u jelovniku. Ukoliko su neka jela sezonska potrebno je to naglasiti.

Opis jela mora da odgovara onom što je posluženo u suprotnom će se javiti nezadovoljstvo kod gosta.

Siromašan izgled jelovnika, loša štampa i skroman kvalitet papira ostaviće negativan utisak. Fotokopija ponude je, takođe, loš izbor. Veoma je neugledno ukoliko se iznose pohabani i masni jelovnici. Takvi jelovnici mogu stvoriti negativnu sliku o sprovođenju dobre higijenske prakse u celom restoranu.

Prelepljivanje cena je još jedna aktivnost koja nije poželjna jer ostavlja prostora za pretpostavku da su cene povećane što stvara otpor kod gosta.

Treba voditi računa o pravopisu pa su greške ovog tipa nedopustive i zbog toga bi bilo poželjno konsultovati lektora pre štampe. Neretko se nađu greške u jelovnicima, naročito kod stranih termina.

Nepovezanost između vrste restorana i ponude sa dizajnom jelovnika je još jedan od propusta.

Nije poželjno koristiti previše kreativan stil pisanja i font koji će gostu biti težak za čitanje. Slova moraju biti odgovarajuće veličine da gostu ponuda bude vidljiva.

Strani termini su nepoželjni, a ukoliko postoje treba da budu adekvatno pojašnjeni da gost može razumeti o čemu se radi. Jelovnik bez prevoda na engleski jezik nije potpun, naročito ukoliko se restoran nalazi u većem gradu ili u turističkom mestu.

Loša ili nikakva ponuda vegetarijanskih jela je loša strategija. Ova jela su tražena od strane onih gostiju koji izbegavaju namirnice životinjskog porekla, poste ili su na specijalnim dijetama.

Nema autentičnih jela, takozvanih jela sa potpisom. Nije dobro da ponuda bude bezlična sačinjena samo od jela koja se mogu poručiti na svakom drugom mestu.

Ukoliko postoje fotografije jela vrlo je važno da su usaglašene sa onim što izlazi iz ugostiteljske kuhinje. Ukoliko jelo nije atraktivno kao na slici gost će biti razočaran, bez obzira na ukus.

Oni ugostitelji čija su ciljna grupa porodice treba da imaju na jelovniku i ponudu za namlađe. Tu ponudu treba da čine zanimljivo dekorisana jela od namirnica koja deca vole.

Tabla na kojoj se ispisuje dnevni meni često je neugledna, ispisana nečitljivim rukopisom i nejasno sistematizovana. O ovim detaljima treba voditi računa jer je kreiranje dnevnog menija dobar način da se prodaju namirnice koje su pred istekom roka trajanja ili ona jela na kojima ugostitelj ima dobru maržu. Dnevni meni je dobar način da se izvrši promocija nekog jela ili testiranje novog.

Nedovoljan broj jelovnika može da uspori proces usluživanja pa je poželjno izbeći ovaj prolem štampanjem dovoljnog broja primeraka.