Već je bilo reči o sugestivnoj prodaji. S obzirom da je ova veština ono što značajno diferencira dobrog konobara od onih koji samo nose tacnu posvetićemo joj još malo pažnje. Sugestivna prodaja podrazumeva ponudu celog asortimana proizvoda iz sredstava ponude (jelovnika, vinske karte, karte pića, karte poslastica itd.) u cilju povećanja potrošnje gosta. Da bi uslužno osoblje dobro obavljalo ovaj zadatak neophodno je da dobro poznaje ponudu, odabir vina koje bi bilo dobar izbor za pojedina jela, specijalitet dana, novine u ponudi, cene itd. Dobro poznavanje jela podrazumeva način pripreme jela, šta ide kao prilog, senzorne karakteristike jela, koliko je vremena potrebno za pripremu, da li sadrži alergene i druge informacije na zahtev gosta.
Gosti često ne mogu da se odluče bez nekog podsticaja, a taj podsticaj treba da bude uslužno osoblje koje će dobrom preporukom navesti gosta na potrošnju, ali time pokazati stručnost što će doprineti boljem ugledu ugostiteljskog objekta.
Da bi konobar dobro obavio ovaj zadatak mora da poznaje i psihologiju gostiju pa će onom ko je u žurbi preporučiti jelo koje se brzo priprema, onima koji jedu na račun preduzeća skupa jela, VIP gostima samo najkvalitetnije, onima koji slave šampanjac ili dobro vino itd.
Za one koji paze na potrošnju treba odabrati pristupačno jelo, usamljenima treba prijateljski prilaz, starijima treba pažnje, poslovnima treba brza i precizna usluga, parovima treba intimnost, neodlučnima treba pomoć pri odabiru itd.
Ne preporučivati previše, umerenost je i ovde dobrodošla.
Poželjno je postaviti otvorena pitanja, a ne ona na koja će nam gost odgovoriti sa da ili ne. Nakon što gost završi sa desertom, pitajte ga da li bi želeo kafu: “Imamo mnogo različitih vrsta kafe, možda biste želeli da probate jednu od njih, imamo…”
Poželjno je koristiti prideve poput sveže, sočno, osvežavajuće, bogato, izvrsno, domaće, tradicionalno, hrskavo, kremasto, fantastično itd.