Stidljiv gost – zainteresovanost konobara i strpljivost će prijati ovoj kategoriji gostiju. Neobavezan komentar, poput onog o vremenu će opustiti ovakvog gosta i uliće mu osećaj prijatnosti.
Agresivan gost – sa ovim tipom gostiju potrebno je ophoditi se na ljubazan i poslovan način, bez suvišne komunikacije. Ljubaznost i učtivost uslužnog osoblja mogu ovu kategoriju gostiju pretvoriti u stalne goste.
Nervozan gost – ova kategorija gostiju je jedna od najtežih. Konobar treba da bude oprezan i da proceni šta je to što bi moglo da dodatno iritira ovog gosta (npr. malo duže čekanje na porudžbinu). Nervozan gost primećuje sve sitnice, tako da je važno da konobar maksimalno korektno pruži uslugu kako ne bi došlo do prigovora.
Javna ličnost kao gost – ova kategorija gostiju očekuje ljubaznost, uzdržanost bez mnogo konverzacije. Konobar treba da se udalji od stola čim usluži gosta. Ne treba da se posebno trudi da ostavi utisak.
VIP (Very important person) gosti – gosti koji imaju poseban tretman u ugostiteljskom objektu iz različitih razloga: učestalost poseta, finansijska situacija gosta, status u društvu, zanimanje gosta itd.
Samac kao gost – goste koji su sami došli u ugostiteljski objekat ne treba pitati da li su sami. Ove goste treba smestiti na mesto odakle se vidi šta se dešava, sem ako on ne insistira na određenom mestu. Ovi gosti ponekad žele da komuniciraju sa konobarom na šta on treba odgovoriti, ali ne i zapostaviti ostale goste. Bez društva vreme prolazi sporije pa je ove goste potrebno uslužiti što brže.
Bukadžije kao gosti – sa ovim gostima treba tiho komunicirati. Nikad se ne treba suprostavljati. Konobar ne sme dozvoliti da ga ovakvi gosti navode na kritikovanje rukovodstva, ostalih zaposlenih, vlasnika itd.
Gost sa hendikepom (u kolicima) – ovu kategoriju gostiju treba smestiti što je brže moguće. Konobar treba da se ponaša uljudno, predusretljivo, ali bez previše insistiranja na pomoći. Ovi gosti se smeštaju na prizemnim nivoima u objektu, van prolaza i mesta gde bi mogli da smetaju.