- znanje u vezi sa principima i procesima vezanim za pružanje usluge-procena potreba gosta, pridržavanje standarda kvaliteta pri pružanju usluge i ocena zadovoljstva gosta;
- znanje u vezi sa tehničkim veštinama – nošenje više tanjira, forlegovanje, savijanje salveta, tehnike serviranja, apserviranja itd.;
- znanje stranih jezika za potrebe posla – objasniti jela iz ponude;.
- znanje u vezi sa prodajnim tehnikama;
- znanje u vezi sa sanitarnim merama;
- matematičke operacije i
- znanje u vezi sa organizacijom treninga i merenjem efekata treninga.
Što se tiče ličnih osobina poželjno je da konobari:
- imaju samokontrolu – kontrola besa i izbegavanje agresivnih reakcija u napetim situacijama;
- tolerancija na stres – prihvatanje kritika i smireno reagovanje na stresne situacije;
- kolegijalnost – pomaganje kolegama i nesebično prenošenje znanja;
- briga za druge – osećajnost prema potrebama drugih;
- osećaj za detalje – obraćanje pažnje na detalje i unificiranost u radu;
- integritet – poštenje i etika u radu;
- fleksibilnost – otvorenost ka promenama koje ne ugrožavaju kolege ni preduzeće;
- društvena orijentisanost – povezanost sa ostalim članovima tima i gostima;
- nezavisnost – samostalno obavljanje zadataka na zadati način;
- želja za postignućem/naporan rad – postavljanjem ciljeva i naporan rad na njihovom ostvarivanju;
- izdržljivost – davanje dodatnih napora da bi prevazišli prepreke i
- inovativnost – posao zahteva kreativnost i alternativni način razmišljanja u cilju razvoja novih ideja da bi se rešili problemi ili stvorila nova poboljšana rešenja u radu.