KAKO DA ANKETIRATE VAŠE GOSTE?

Snježana Gagić
12.23.2017

KAKO DA ANKETIRATE VAŠE GOSTE?

Piše: dr Snježana Gagić, konsultant i trener Five Star Experience

Anketiranje gostiju pomaže Vam da poboljšate rad i da povećate profit. Odgovori koje dobijete od Vaših gostiju treba da Vam pokažu kako ocenjuju kvalitet hrane koju nudite, usluge, ambijenta i ostalih relevatnih faktora. Dakle, nakon ankete znaćete u čemu ste dobri, a u kojim segmentima je neophodno vršiti poboljšanja.

Da bi anketa bila delotvorna treba uvažiti sledeća pravila:

  • Izbegavajte da/ne pitanja. Npr. “Da li Vam se dopadaju naša predjela?” Mnogo korisnije pitanje bi bilo “Koje predjelo bi voleli da imamo u ponudi?” Možda će se desiti da većina gostiju da sličan odgovor. Zna se šta Vam je tada činiti.

  • Postavljajte otvorena pitanja. U takvim pitanjima gosti mogu da izraze svoje mišljenje. Takvih pitanja ne treba biti puno radi lakše obrade podataka.

  • Koristite posebna pitanja za svaki segment. Nije poželjno pitati: “Jeste li zadovoljni sa brzinom i ljubaznošću naših konobara?” Možda su zadovoljni sa ljubaznošću, ali ih svaki put predugo čekaju.

  • Izbegavajte prediktivna pitanja poput: “Koliko kvalitetno Vam je usluga isporučena?” Inicirate odgovor ovim pitanjem. Bolje je da pitate: “Da li ste zadovoljni kvalitetom naše usluge?”

  • Pre nego što je date gostima dajte je zaposlenima. Možda će Vam oni ukazati da je neko pitanje dvosmisleno, nejasno i da je neophodno preformulisati ga.

  • Šta je ono što bi moglo da Vam da konkretne smernice u anketi. Ako Vas zanima kako su gosti zadovoljni kvalitetom Vaše hrane potrebno je da razložite to pitanje da znate šta je problem ukoliko uočite po odgovorima da postoji. Dakle ispitajete da li je hrana ukusna, da li je prezentacija (izgled) hrane dopadljiv, da li su porcije dovoljne veličine, da li je ponuda raznovrsna i da li postoji nešto što nemate u ponudi, a vaši gosti bi voleli da vide na vašem jelovniku? (ostavite im prostora da upišu).

  • Analiza kvalita usluge bi, takođe trebala biti detaljna pa je potrebno pitati goste da li su vam konobari ljubazni; stručni; dostupni i brzi.

  • Pitajte ih da ocene odnos cene i kvaliteta. Veoma je važno da gosti ocenjuju da je ovaj odnos adekvatan. Dakle, cena može da bude i visoka, ali samo pod uslovom da gosti smatraju da su dobili ekvivalentnu vrednost za to.

  • Pitajte ih da li im se dopada Vaš ambijen,da li su zadovoljni sa higijenom, muzikom i procesom rezervisanja.

  • Na kraju ih zamolite, ako žele, da Vam ostave e-mail adresu da im šaljete obaveštenje o specijalnim promocijama, tematskim večerima i drugim novinama iz ponude.

    Odaberite neka od gorenavedenih pitanja. Dobra anketa treba d abude kratka i da ne oduzima više od 5 minuta gostima.

Najbolje ankete sadrže samo oko 5 pitanja. Ako Vam je anketa duža ponudite gostima kafu u znak zahvalnosti za njihov doprinos i trud.