Five Star Experience | +381 60 65 65 543; +381 64 147 88 24

office@fse.rs

METODE ZA PRIVLAČENJE NOVIH GOSTIJU

METODE ZA PRIVLAČENJE NOVIH GOSTIJU

Piše: dr Snježana Gagić, konsultant i trener, Five Stars Experience

Serviranje dobrog jela nije samo po sebi dovoljno da nam restoran bude pun za vreme ručka i večere. Naročito za vreme ručka kada su ljudi na poslu. Zbog toga treba raditi na promociji restorana i osmišljavanju aktivnosti koje će podstaći potencijalne goste da odaberu baš vas.

Jedan od načina je podela kupona sa ograničenim rokom trajanja ili kupona koji je iskoristiv u određenom delu dana do određenog datuma. Važnost kupona treba da bude bar mesec dana da ljudi mogu da ga iskoriste. Dizajn kupona treba da oslikava vaš brend. Jeftini kupon ne ide uz moderni restoran. Slika i poruka koju on nosi mora da bude usklađena sa onim kako želimo da nas vide naši gosti.

Happy hour je stari metod kojim se restoran puni u periodu dana kada je manja okupiranost. Većina gostiju ide u restoran ili kafić u određenom delu dana pa je ugostiteljima tada izvesna tražnja. To je obično za vreme večere ili kod pojedinih za vreme ručka i večere. Kada želimo da privučemo goste posle posla, kasno uveče, ponedeljkom posle obilnog nedeljnog porodičnog ručka onda moramo da motivišemo goste posebnim popustima i taj period se zove Happy Hour. Ovim trudom možete možete povećati promet u period kada je objekat neposećen, uticati na češću posetu vaših gostiju, motivisati nove da se upoznaju sa vašim radom, predstaviti novine u vašoj ponudi i dobiti reakcije na njih.

Napravite promociju lokalne vinarije ili zanatske pivare u vašem restoranu. Na ovaj način možete privući i ljubitelje tih brendova nudeći im speciajlne popuste.

Organizujte branč u toku vikenda. To je obrok koji se servira posle doručka, a pre ručka (skraćenica od breakfast i lunch). To može da bude i šansa da se isproba reakcija gostiju na pojedina jela kojima planirate inovirati ponudu.
Budite aktivni na društvenim mrežama. Ovo je savet koji se stalno ponavlja. Redovne objavljujte novosti na Instagramu, tagujte poznate goste ili one koje želite da budu promoteri vašeg brenda, blagovremeno obavestite goste o svirkama koje organizujete, objavite fotografije novih jela-najtraženijih, najatraktivnijih, onih koja su na promociji itd. Slikovito pokažite da pažljivo birate sirovine od kojih pripremate jela fotografijom svežih namirnica, snimite deo procesa pripreme da pokažete veštine vaših kuvara i higijenu rada, prikažite fotografiju zaposlenih radnika pokazujući koliko vam njihova posvećenost znači, zabeležite deo atmosfere i na taj način pozovite potencijalne goste da se zabave kod vas. Postavite fotografiju ambijenta, pažljivo odabranog posuđa, etikete dobro poznatog vina, sveže isceđenog soka itd. Radite na izgradnji brenda i privlačite one goste koji dele iste vrednosti kao i vi. Oni će vam biti lojalni.

Da li ste znali da postoji besplatna digitalna hostesa? Ukoliko niste iskoristili želju Google-a da poveže korisnika sa ciljem njegove pretrage onda je krajnje vreme da to uradite. Ukucajte restoran na Google-u i pogledajte ispod mape da li ste preporučeni kao najbliži objekat (dok ste u objektu). Mape sa Google pretraživača vam omogućavaju da se besplatno rangirate na Google Business stranicama koje će biti vaš kanal privlačenja novih gostiju. Pored putanje, potencijalnim gostima su na raspolaganju i druge potrebne informacije poput radnog vremena, fotografije objekta, web stranice, kontakta i dr.

Pišite blog na kome ćete nuditi vašim gostima “dodatnu vrednost”. Pišite o vinima, istoriji nekih jela, istoriji vaseg grada, nutritivnim vrednostima namirnica koje koristite i zdrastvenim blagodetima do kojih dolazi njihovom konzumacijom, vašim novim receptima itd. Motivišete goste da vam ostave e-mail na koji ćete im slati newsletter sa novinama koje imate u ponudi, novim receptima, zanimljivostima i popustima.
Povežite se drugim lokalnim preduzetnicima. Ukoliko neko kupi nameštaj u obližnjem salonu da dobije kupon za popust na ručak kod vas ili kupon za besplatnu kafu. Ako imate prodavnicu kvalitetnog nameštaja u komšiluku to vam može dovesti one goste kojima je kvalitet imperative. Vi možete da pomognete vašim gostima da određenom potrošnjom ostvare popuste kod vaših partnera u lokalnoj zajednici.

Vodite računa o recenzijama jer su one nešto što vam može dovesti goste na vrata, ali ih odvratiti od posete kada su na pragu. Ovo se ne postiže online. Za ovaj deo je potreban stalni trud i nadzor. Negujte vaše goste, uvažite njihovo mišljenje, nagradite njihovu lojalnost. Proverite njihovo zadovoljstvo dok su još u restoranu jer samo tada možete izvući neprijatnu situaciju. Gosti retko pamte kako je izgledala stolica na kojoj su sedeli, jer većina modernih restorana ima lep i udoban nameštaj. Gosti će zapamtiti kako su se osećali, kakav su tretman imali od vaših zaposlenih. Ne dozvolite da vam se uruši reputacija zbog nestručnog osoblja. Mi smo tu da Vam pomognemo ukoliko želite da vaše uslužno osoblje unapredi svoje ponašanje prema gostima i stekne nova profesionalna znanja i veštine kojim će motivisati gosta da napiše recenziju – onu koja će vas pogurati ka vrhu.

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *