Five Star Experience | +381 60 65 65 543; +381 64 147 88 24

office@fse.rs

ZAŠTO INTERVJUISATI ZAPOSLENE KOJI SU VAM DALI OTKAZ?

ZAŠTO INTERVJUISATI ZAPOSLENE KOJI SU VAM DALI OTKAZ?

Piše: dr Snježana Gagić, profesor, konsultant i trener agencije za edukaciju ugostitelja „Five Star Experience“

Činjenica je da u restoraterstvu postoji velika fluktuacija radne snage. Retki su srećnici koji nemaju problem sa stalnim promenama u timu. Koliko se zaposleni zadržavaju kod Vas? Od ovog podatka važniji je samo jedan, a to je zašto odlaze.

Neki napuštaju radno mesto zbog životnih okolnosti, preseljenja, menjanja profesije, ali i dalje je najveći broj onih koji odlaze zbog nezadovoljstva. Za neke radno mesto nije bilo dovoljno dobro za profesionalni razvoj, nekima nije odgovaralo radno vreme, raspored, nisu se uklopili u tim itd.
Zaposlene ne treba intervjuisati nakon što su dali otkaz, već dan pre nego što odu. Tada će biti slobodni da kažu šta misle bez straha od posledica.

Ono što Vam bivši radnik iznese treba da bude strogo poverljivo, a njemu ili njoj to treba saopštiti. Oni moraju znati da neće snositi posledice svoje otvorenosti na nekom drugom radnom mestu. Bez obzira što su odlučili da napuste restoran prema bivšim radnicima se treba ophoditi sa poštovanjem jer su oni budući ambasadori Vašeg objekta i najmanje što Vam treba je da priča loše o Vašem poslovanju. Dakle, ego treba obuzdati i ostati pozitivan jer svako ima pravo da traži bolju priliku za sebe, a otkaz je samo pokazatelj da se Vaši interesi nisu poklopili sa interesom radnika koji odlazi.

Prvo pitanje koje treba postaviti radniku je zašto odlazi? Ovaj podatak će Vam biti veoma koristan kada na kraju godine budete pravili analizu. Ukoliko se neke situacije i razlozi ponavljaju mora se raditi na boljem upravljanju. Često poslodavci misle da je glavni motivator novac, što je najčešći izgovor bivših radnika. Međutim, u praksi se pokazalo da ima niz razloga koji su zaposlenim važniji od nekoliko hiljada dinara. Loš menadžment je prvi, loši međuljudski odnosi u kolektivu, nejasna očekivanja, nemogućnost ličnog razvoja ili nazadovanje u profesionalnom smislu itd.

Treba da pitate bivšeg radnika da li je imao sve neophodne resurse za obavljanje svog posla. Ovde se ne misli samo na opremu nego i na dovoljan broj zaposlenih, pravovremeno informisanje radnika o njegovim obavezama, dovoljno vremena za privatni život, adekvatan trening za zadatke koje obavlja i td.
Koje veštine treba da tražite kod kandidata koji će doći na mesto bivšeg radnika je naredno pitanje. Niko ne poznaje bolje zahteve radnog mesta od onog koji je bio na tom radnom mestu.

Poslednje pitanje treba da se odnosi na Vašu molbu bivšem radniku da Vam sugeriše na čemu treba da radite da postanete bolji.

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *