ŠTA TREBA DA ZNATE O DOSTAVI HRANE IZ RESTORANA

Snježana Gagić
04.12.2021

ŠTA TREBA DA ZNATE O DOSTAVI HRANE IZ RESTORANA

Piše: dr Snježana Gagić, profesor, konsultant i trener agencije za edukaciju ugostitelja „Five Star Experience“

Korona virus je već više od godinu dana prisutan. Ugostitelje je ova pandemija najviše ugrozila obzirom na mere koje su više puta podrazumevale zatvaranje objekta ili ograničavanje radnog vremena. Da bi zadržali zaposlene, potrošili poručene namirnice u trenutku zatvaranja i stvorili bilo kakav promet mnogi ugostitelji su se opredelili da rade dostavu hrane.

Da bi dostava neometano funkcionisala neophodno je uložiti određeni trud i primeniti najnovija saznanja.

Ambalaža u kojoj se dostavlja hrana treba da bude kvalitetna i brendirana. Kvalitet se meri prema funkcionalnosti (nemogućnost prosipanja, održavanje temperature, mogućnost slaganja različitih delova jela po pregradama i sl.) i estetici.

Obzirom da većina ljudi koristi danas mobilni telefon za surfovanje po internetu veoma je važno da veb stranica na kojoj se nalazi ponuda restorana bude optimizovana za telefon. Na sajtu i Facebook stranici treba instalirati upadljivo dugme CTA  – Poruči hranu. Ovo dugme treba da posetioce vodi direktno prema jelovniku i korpi za poručivanje.

Sve društvene mreže treba redovno ažurirati sa najnovijim fotografijama, snimcima i informacijama važnim za goste. Prednost reklamiranja na društvenim mrežama je ta što se može usko profilisati publika kojoj će se prikazati ponuda. Dostava hrane treba da se reklamira u užem geografskom području, gostima određene starosne strukture, interesovanja i sl.

Mogućnost širenja publike preko nagradne igre u kojoj svaki učesnik treba da targetira tri osobe iz svog komšiluka su dobra opcija da se poveća vidjivost ponude.

Restoran može da napravi humanitarnu akciju u kojoj će ljudi koji imaju mogućnosti pokloniti obrok onima koje je pandemija ostavila bez posla, na ulici i sl. Društveno odgovorno ponašanje je uvek poželjno u izgradnji pozitivne slike o brendu.

Vozila za dostavu, torbe i ruksaci treba da budu brendirani. Neophodno je na njima ostaviti poruku na koji način se može poručiti hrana.

Uz svaku porudžbinu treba poslati flajer sa akcijama za sledeći dan, novinama u ponudi i mestom gde naručilac može ostaviti komentar o zadovoljstvu sa hranom.

Osoblje treba obučiti ukoliko se porudžbine primaju putem telefona. Oni moraju da znaju jelovnik, sastav jela, šta da ponude uz određeno jelo i na koji način da komuniciraju sa naručiocima.

Personalizovane poruke poput stikera sa ručno napisanim “Hvala Vam”, “Prijatno” ili “Čuvajte se” su uvek dobrodošle kako bi pokazali gostima da ih cenite i da ste im zahvalni na porudžbini.

Ljudima je danas toplina potrebna koliko i hrana.

Mislite o tome.