Five Star Experience | +381 60 65 65 543; +381 64 147 88 24

office@fse.rs

Obuka konobara

Obuka konobara

Činjenica je da kvalifikovane radne snage ima sve manje i da je malo raspoloživih kandidata koji znaju svoj posao. Mnogi ugostitelji su došli u fazu da spuštaju kriterijume i zapošljavaju kandidate sa mnogo lošijim znanjem od poželjnog. To je nužno zlo jer neko mora raditi, a izbor se sužava iz godine iz godinu. Postavlja se pitanje da li se pomiriti sa sudbinom da će nam zaposleni rasterivati goste ili nešto treba ipak uraditi. Odgovor je pod b.

Dozvolite da obučim vaše konobare jer će proći sve faze uslužnog procesa, demonstrirati ih onoliko puta koliko je potrebno da ih savladaju. Na obuci se uče dobrom tretmanu gosta, pravilima lepog ponašanja, tehničkim i prodajnim veštinama. Najveći deo obuke čini simulacija usluživanja u kojoj se svakom pojedincu sugeriše šta pogrešno radi, kada i kako da vrši prodaju, šta i kako da preporuči itd. Za prodaju, odnosno tehnike upsellinga (prodaja vina, piva, deserta, hleba, vode itd.) veoma je važno da konobar dobro poznaje ponudu, a poseban akcenat se stavlja na vina kao  dobar izvor potencijalnog prometa.

Znamo da 70% utiska sa kojim gost izlazi iz restorana se odnosi na kvalitet usluge? Da li pustiti konobare da se uče radeći? Jednom uništena reputacija se teško vraća (ponekad nikako).

Pojedinci se pitaju: “Šta ako uložim u njega, a on ode?” To nije prijatan scenario. Gore od toga je samo da ne uložite u obuku zaposlenog, a on ostane i rasipa Vam goste svojom nestručnošću, lišava Vas 30% prometa jer ne ume ništa da ponudi, srozava Vam imidž itd.

Pozovite me da porazgovaramo i da vidite da li mogu da vam pomognem. Postoji i opcija da napravimo dugogodišnju saradnju pa da se tako sanira i problem odlazećeg kadra jer se svaki novozaposleni iznova obučava da se uklopi u postavljeni sistem kvlaiteta, a ne obrnuto kako to često bude u praksi.

PROGRAM OBUKE

Šta savremeni gost traži?

Šta obučen konobar treba da zna?

Kako biti dobar domaćin tehničar i prodavac?

Tehnike prodaje.

Praktičan deo: Tehničke veštine (držanje forlegera, pravilno apserviranje, nošenje više tanjira – provera znanja učesnika treninga- uvodi deo).

II DAN

Obaveze i odgovornosti konobara u svakoj fazi uslužnog procesa? Pravila kod rezervacije usluga. Pripremni radovi. Doček prijem i smeštaj gosta. Primanje porudžbine i usluživanje. Prodajni dijalog. Apserviranje, napljaćivanje i ispraćaj gosta. Završni radovi.

Praktičan deo: Demonstracija pravila od ulaska gosta u ugostiteljski objekat do ispraćaja.

III DAN

Pravila ponašanja konobara prema gostima, poslodavcima i kolegama.

Procedure rešavanje žalbe.

Sanitarne mere.

Alergeni.

Praktičan deo: Demonstracija pravila od ulaska gosta u ugostiteljski objekat do ispraćaja.

IV DAN

Osnovno poznavanje vina (senzorna ocena), usluživanje vina, usluživanje ostalih pića i kafe.

Praktičan deo: Demonstracija pravila od ulaska gosta u ugostiteljski objekat do ispraćaja.

V DAN

Osnove uparivanja hrane i vina (uticaj kiselosti, slasti, soli, gorčine, tanina, alkohola hrasta u vinima na odabir hrane; vino i hrana iz ponude vašeg restorana.

Praktičan deo:  Uparivanja hrane i vina iz ponude vašeg restorana.