OBUKA ZA UGOSTITELJE – INSTAGRAM SAVETI

Snježana Gagić
09.08.2020

OBUKA ZA UGOSTITELJE – INSTAGRAM SAVETI

Piše: dr Snježana Gagić, profesor, konsultant i trener agencije za edukaciju ugostitelja „Five Star Experience“

Prema nekim statistikama skoro 70% ljudi u restoranu fotografiše jelo pre nego što počne da jede. Neretko ova fotografija završi na Instagramu. Za nekog je to potvrda da ima interesantan stil života, da vodi računa o ishrani, da putuje, pripada određenom društvenom statusu, dok ima onih kojima je to samo prosto zabava. Šta god da je uzrok ovoj pojavi činjenica je da se ona pokazala kao veoma korisna za ugostitelje u cilju izgradnje brenda i privlačenja novih gostiju.

Da bi rezultati bili što bolji ipak je potrebno znati kako da na najbolji mogući način iskoristimo moć koju imaju društvene mreže. Iako većina ugostitelja (bar oni napredni koji znaju šta ne znaju) ovu uslugu sprovode eksterno angažujući agenciju važno je znati neke stvari zbog unutrašne kontrole.

Dobar menadžer mora da zna šta ne zna, ali je poželjno da o svemu da bude informisan da bi mogao da prati da li novac sipa u praznu vreću.

Mnogi proaktivni ugostitelji vode računa da njihov restoran bude „instagramičan“. Šta to znači? Oni kupuju inventar zanimljivog dizajna koji će gosti rado slikati, uvode inovacije koje će motivisati goste da upale svoje kamere, kreiraju nagradne za one koji dele sadržaje itd.

Savet broj 1: Koristiti prave haštagove

Haštagovi su reči ili sintagme koji povezuju sve postove na društvenim mrežama u kojima se spominju. Do tih postova je lako doći ukucavanjem željenog haštaga u polje za pretragu ili klikom na haštag u samom postu.

Najpopularniji haštagovi za hranu su:

#food: 260 miliona postova
#foodporn: 150 miliona postova
#yummy: 110 miliona postova
#instafood: 107 miliona postova

Ako niste sigurni šta je adekvatno onda pogledajte koji su haštagovi tri najbolja restorana koja pratite i proučite ih. Kreirajte i svoj sopstveni haštag da pratite progres.

Preporuka je da ne preterujete sa haštagovima. Od 5-7 je sasvim dovoljno.

Savet broj 2. Konzistentnost

Izbor fotografija, poruka koju želimo da prenesemo njome i sve što ide na naš profil treba da bude usklađeno. Koristite iste boje, filtere, detalje na fotografijama i dr. Fotografija koje se nasumično postavlja bez razmišljanja da li se uklapa u prethodne objave ostavlja utisak nereda i nesklada. Instagram Grid Planer vam može pomoći da vaši postovi budu vizuelno primamljivi.

Savet broj 3. Story – istaknute objave

Na storiju možemo da budemo malo opušteniji u objavama, da snimimo live atmosferu u restoranu mobilnim telefonom, sliku jela koje upravo izlazi iz kuhinje, otvaranje skupocenog šampanjca, atmosferu u kuhinji, prijem svežih namirnica itd. Stori je nekako življi od fida i na njemu važe druga pravila. Važno je da ispričate priču koja će zainteresovati vašu publiku, koja će probuditi u njima emociju. Na storiju možemo zamoliti goste da glasaju koje im je omiljeno jelo, vino ili deo restorana kako bi podstakli interakciju, ali i dobili korisne informacije. Kroz istaknute objave možemo podeliti izgled jela, atmosferu, sadržaj jelovnika i vinske karte, izgled restorana, bašte, mišljenje gostiju i td.

Savet broj 4. Objavite na vreme

Pravovremenost je u svemu važna, a zahvaljujući savremenim alatima koje Instagram nudi možemo da objavu okačimo onda kada je najviše naših pratilaca online. Cilj je da dobijemo bolji engagement (lajkove, komentare, deljenje na dalje). Veliki engagement na vašu sliku/video, a pogotovu ubrzo nakon same objave šalje poruku instagram algoritmu da je vaš sadržaj važan i da treba i drugi da ga vide.

Savet 5: Širite vašu zajednicu

Postoji mnogo trikova za povećanje broja pratilaca. Meni je veoma simpatičan primer jednog milanskog restorana. Ovaj restoran je uveo način plaćanja prema broju pratilaca pa je svojim gostima koji imaju od 1000 do 5000 pratilaca obezbedio besplatan deo obroka , onima sa 5000 do 10000 hranu, a onima preko 100000 je sve besplatno. Da bi ostvarili ove povlastice korisnici treba da fotografišu jelo i da stave haštag ime restorana.

Do pratilaca se dolazi i lajkovanjem i komentarisanjem tuđih slika, provociranjem diskusije ispod objave postavljanjem interesantnih pitanja, tagovanjem određenih gostiju koji imaju veći broj pratilaca i sl.

Savet broj 6: Budite darežljivi – GIVEAWAY

Da bi zaradili, moramo potrošiti. Ovo je jedan način trošenja tj. poklanjanja koji stvara određeni poslovi rezultat. Nakon što odlučimo šta ćemo pokloniti potrebno je definisati pod kojim uslovima. Najčešće je uslov da se zaprati stranica i taguje određenui broj ljudi ispod objave. Ovakva objava treba da poveća broj pratilaca, što ima za cilj da dovede veći broj gostiju u naš restoran.

Postoje obuke za ugostitelje koje pružaju marketinške agencije ili uspešni pojedinci koji se bave internet marketingom.

Blago onome ko zna da ne zna, a hoće da zna.

Five Star Experience