Piše: dr Snježana Gagić, profesor, konsultant i trener agencije za edukaciju ugostitelja „Five Star Experience“
- Ne poznaju jelovnik (sastav i specifičnosti jela);
- Ne poznaju karakteristike vina, koktela i drugih pića;
- Nema sugestivne prodaje: preporuke pića uz jelo, salate, poslastice i sl;
- Nema empatije prema gostu kada dođe do problema. Sluša da bi odgovorio, ne da bi razumeo;
- Ne trudi se da isprati goste nakon što je naplatio uslugu (ne prati kada će otići);
- Ne proveravaju da li je gost zadovoljan sa hranom, a kada proveravaju postave kruto pitanje “Da li je sve u redu?”;
- Na pitanje “Šta bi mi Vi preporučili?” ne ume da usmeri gosta nego odgovara nespremno “Kod nas je sve dobro”, “Za šta ste?” i sl.
- Primanje porudžbine za poslastice za punim rukama prljavog posuđa;
- Prst drže u tanjiru (preko ruba), ne uz rub tanjira, a čašu za gornji deo koji gost prinosi ustima, ne za donji, bliže dnu;
- Prilazi ili odlazi od stola dok razgovor traje (počinje ili završava).